fbpx

Jak tvořit zajímavý obsah na webu

Existuje nespočet návodů, jak psát zajímavý obsah na web. Ale není vůbec jednoduché se v nich orientovat a zaměřit se na to, co je podstatné. Proto jsme pro vás připravili tento článek, v kterém si to ujasníte.

Nic v životě neumíme odjakživa, to platí i pro psaní článků. Musíme se to postupně naučit. Někdo může mít více talentu a někdo méně, ale časem to zvládne každý, kdo se tomu věnuje. Velkou výhodou je, že chcete-li psát obsah o oboru, ve kterém pracujete a o který se zajímáte, máte zajisté co předat ostatním.

O čem chcete psát

První věc, která vám jako copywriterovi nesmí chybět je nadšení pro váš obor. Pokud splňujete podmínku číslo jedna, zaměřte se na to, o čem chcete psát.  Obsah by měl být originální – není cílem kopírovat obsah někoho jiného a utopit se v záplavě nezajímavých článků, kterých je internet plný.

Měl byste dokázat upoutat pozornost čtenáře. Vcítit se do jeho role. Buďte věcní a struční. Pište krátké věty a souvětí o zajímavostech ve vašem oboru. Nikoho nezajímají sáhodlouhé slohy, z kterých nakonec nikdo neví, co jste chtěl sdělit. Zaměřte se na podstatné informace, které ve vašem oboru vynikají a nezahlťte čtenáře. Pamatujte, že méně je někdy více.

Pište lidsky, přestože jste profesionálem ve svém oboru, berte vždy v potaz, že lidé váš obor neznají, proto se jim snažte podat informace co nejsrozumitelněji.

Nevymýšlejte si pohádky a sdělujte pouze ověřené informace. Věřte, že pokud ztratíte důvěru čtenáře popř. potenciálního zákazníka, znovu se na váš web nevrátí.

Z obsahu by mělo být poznat, že rozumíte tomu, o čem píšete. Nevařte z vody a raději si nastudujte potřebné informace, z kterých PR článek vychází. Z vašeho projevu by měl čtenář cítit profesionalitu a autoritu zároveň.

Koho chcete oslovit

Pokud máte pocit, že vše výše uvedené splňujete, jste na správné cestě. Ale ještě než začnete psát, zamyslete se, kdo je vaší cílovou skupinou čtenářů a koho chcete oslovit. Jinak budete psát pro maminky na mateřské, jinak pro investora developerské firmy a jinak pro studenta, který hledá svůj první byt. Pokud jste si určili, kdo je váš potenciální čtenář, zaměřte se na konkrétní informace o něm: pohlaví, věk, lokalita, vzdělání, zaměstnání, obor, záliby, nákupní preference atd.

Zdroj: Unsplash.com

Styl psaní

Dále je podstatné sjednotit způsob psaní ve vašich článcích, neboli jakým stylem budete psát. Snažte se působit přirozeně a zároveň profesionálně. V některých případech se hodí používat určitý slang či neformální slovník, ale nic se nemá přehánět. Jak už jsme zmínili výše, kopírováním obsahu někoho jiného, byste si spíše uškodili. Přesto je vhodné sledovat, o čem a jakým způsobem píše konkurence. Může to pro vás být určitý zdroj inspirace. Zároveň vám napoví, co čtenáře zajímá a budete vědět, čím se od ní odlišit.

Pokud vám dochází nápady o čem psát, vyhledejte si klíčová slova, která potenciální čtenáři na internetu hledají. Nasměrují vás k tématům, o která se lidé zajímají.

Tým AZ TRADE AGENCY

Write a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *