Proces publikování PR článků na inzertních webech
Publikování článků patří k dalším možnostem, jak dát o sobě vědět cílovým zákazníkům a nenásilnou formou jim představit své služby či produkty. Co vše management PR článků obnáší se dozvíte v tomto příspěvku.
Před tím, než se pustíte do sepisování článků, doporučujeme udělat průzkum, kde inzeruje vaše konkurence a jaké články zveřejňuje. Následně tyto weby oslovte a zjistěte podmínky publikování PR článků.
Měl byste se zajímat o:
- Návštěvnost (ověření screenem z Analyticsu příp NetMonitoru)
- Cenu
- Umístění na HP/ v jaké rubrice
- Zda bude článek trvale ponechán v historii ( důležité pro SEO)
- Možnost a počet zpětných odkazů na váš web ze slov v textu článku
- Zda je možnost vložení remarketing kódu do článku
- Jestli a jaké jsou ještě volné termíny pro publikování
- Možnost sepsání článku redakcí ( zjistit podmínky vč. ceny)
- Zda vyjde článek přímo pod doménou v redakčním obsahu magazínu nebo někde vespod na jiné subdoméně pro PR články (jak je zvykem u větších webů ) a zda je příp. pro vyšší čtenost článku zajišťována nějaká reklamní podpora magazínu a na jak dlouho
Mějte přehled
Údaje si zaznamenejte do tabulky, ať máte přehled a můžete informace porovnávat a seřadit dle výhodnosti. Pro jaký inzertní web se rozhodnete je na vás, ale doporučujeme porovnat cenu vs. návštěvnost. Trvejte na tom, aby bylo umožněno uvést zpětné odkazy na váš web z textu článku a aby byl článek v magazínu zveřejněn trvale.
Rozpočet
Může se stát že tam, kde inzeruje vaše konkurence, se články cenově pohybují mimo vaše finanční možnosti. V tomto případě neváhejte oslovit další magazíny orientované na stejnou cílovou skupinu. Sestavení rozpočtu zkonzultujte se SEO specialistou.
Výběr magazínů
Nyní máte zanalyzované prostředí pro inzerci. Konečný výběr magazínů proberte se SEO specialistou, který vám poradí, zda mají vybrané magazíny dobrou autoritu domén pro podporu SEO.
Sepsání článku/ků
Máte vše potřebné. Nyní se dostáváme k samotnému sepsání PR článku/ků. Pro inspiraci využijte články konkurence, které inzerují na stejných webech. Text samozřejmě přetransformujte, kopírováním byste si jedině uškodili a článek by pravděpodobně magazíny odmítly publikovat.
Pokud se vám článek nechce psát a nebo na to nemáte čas, mnoho inzertních webů nabízí redakční sepsání článku. Rozhodnete-li se pro napsání článku svépomocí, nejprve musíte vymyslet názvy článků. Ty by měly být výstižné a zkonzultované se SEO specialistou s ohledem na výběr magazínů a hledaných frází ve vyhledávačích.
Důležité upozornění: Nikdy nepublikujte stejné články na více webech! Počet obrázků, videí, znaků či slov si nechte potvrdit inzertním webem. Většina magazínů má v podmínkách určitá omezení. Dále by měl článek obsahovat zpětné odkazy na váš web (2-3 maximálně) vč. doplnění utm značek pro Analytics. Odkazy v článcích si nechte zkontrolovat SEO specialistou, z důvodu použití správných slov pro odkazy. Po dokončení článku/ků nezapomeňte na korekturu. Buď vám ji udělá copywriter nebo přímo inzertní web.
Zdroj: Freepik.com
Zveřejnění
Blížíte se do cíle. Článek je napsaný a zkontrolovaný. Nyní můžete článek zaslat do magazínů a domluvit se na termínu vydání. Tento termín si zaznamenejte a v den vydání zkontrolujte, zdali byl publikován. Za měsíc od vydání si vyžádejte od inzertního webu statistiku o čtenosti článku. Poté si každý měsíc zjišťujte a zaznamenávejte prokliky z článku na web přes Analytics.
Kontrola
Pokud se články dělaly primárně s cílem podpořit SEO webu, po 3 až 6ti měsících od vydání prvního článku, chtějte report o nárůstu organických přístupů z vyhledávačů z Analyticsu od SEO specialisty.
Z těchto výsledků zjistíte, zda články splnily požadovaný efekt.
Přijde vám to moc pracné a složité? Nemáte na to chuť, čas nebo sílu? Pomůžeme Vám nebo vše zařídíme na klíč.
Tým AZ TRADE AGENCY
Write a Comment