fbpx

Využijte nové formy reklamního sdělení. Nakupujte cílové publikum pomocí RTB reklamy.

Možná už jste tento typ reklamy na internetu zaznamenali. Funguje už téměř rok na Facebooku, na zpravodajských portálech a na inzertní serverech.

RTB znamená Real-Time-Bidding (rozpoznání uživatelů v reálném čase). Tato reklama se zobrazuje v obsahových sítích uživateli, podle jeho zájmů, chování či pohlaví. To znamená, že platíte za reklamu, která je vybraná relevantnímu člověku. Efektivně tak oslovíte např. sportovce, kterému zobrazíte bannery se sportovním oblečením, nebo maminku upoutáte bannery s dětskými potřebami. Díky tomuto přesnému cílení dosáhnete vyšší míry prokliku a konverzí a oslovíte potenciální zákazníky.

Zdroj: tyinternety.cz

Jak to funguje?

Funguje to na principu dynamického remarketingu. V případě, že uživatel navštívil váš e-shop či webovou stránku a prohlížel si nějaký produkt, touto reklamou mu produkt připomenete.

Na vaší webové stránce se nachází SSP systém, který vyhodnotí údaje o volných pracovních plochách. Kam se reklama umístí vyhodnotí DSP systém, díky kterému si vytvoříte segmenty uživatelů, které můžete následně oslovovat, jak uznáte za vhodné. Zdali se vaše bennerová reklama v konečné fázi zobrazí, záleží na konkurenčních nabídkách a aukčních pravidlech pro zobrazování.

Vaše práce bude si pouze určit:

  • Kde chcete reklamu zobrazit
  • Komu se má zobrazit
  • Kolik za ni jste ochotni utratit
  • V jakém objemu se bude zobrazovat

Systémy poskytující RTB reklamy v ČR

Mezi nejrozšířenější patří Adform, Google DoubleClick Bid Manager, Sociomantic labs a Etarget. Mnoho reklamních ploch také zpřístupnili online vydavatelé (Mladá Fronta, Astrosat, Czech News Center, MaFra, Economia).

Zdroj: cstechnologies.cz

Rozdíl mezi RTB reklamou a reklamou v Google Adwords (PPC)

Hlavním rozdílem je cena, v Google Ads platíte navíc za servis reklamního systému a provoz Google Analytics. V RTB platíte za tisíc zobrazení, oproti tomu v Google Ads, kde se platí za proklik. Cílení v Google Ads je ale velice propracované a do značné míry se RTB podobá, navíc dokáže z vašeho publika v remarketingu vytvořit podobný okruh uživatelů.

Pokud již máte PPC, RTB je vhodnou nadstavbou pro rozšíření zásahu na přesnou cílovou skupinu. RTB je ideální pro akviziční kampaně. Je to mezistupeň mezi nákupem reklam na imprese v pevných formátech a vybraných webech a nákupem PPC, kde je při nastavení přesnějšího cílení poměrně malý zásah.

Chcete i vy efektivně získávat potenciální zákazníky? Kontaktujte nás a my vám s RTB reklamou rádi poradíme.

Write a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *