fbpx

Jak správně prezentovat vaši firmu na sociálních sítích

V dnešní digitální době je online prezentace firmy na sociálních sítích nesmírně důležitá pro budování vztahů se stávajícími i potenciálními zákazníky, a navíc zlepšuje image značky. Pravidlo „důvěra prodává“ se nezměnilo. Pokud se ale správy sociálních sítí chopí nezkušený laik, může to skončit katastrofou. Sdílením zajímavého obsahu vaše práce rozhodně nekončí.

Dokázali jste zapojit publikum? Výborně! Nyní přichází na řadu online komunikace ve formě zvídavých dotazů a pozitivních i hanlivých komentářů na vaše jméno, s čímž je nutné umět pracovat. To vše si vyžaduje trpělivost, chladnou hlavu a zkušenosti.

Jak se chováme na internetu

Co funguje v reálném světě při komunikaci mezi čtyřma očima, neplatí však na internetu. Dokážete dobře působit na lidi a umíte ovládat a číst řeč těla? Tyto schopnosti vám bohužel komunikaci v online světě nijak neusnadní.

Na internetu se stáváme „mocnějšími“ a narůstají nám křídla. Argumentujícího člověka na druhém konci s největší pravděpodobností vůbec neznáme a máme pocit neohroženosti. Jsme sebestřední, nedůvěřiví, všeho znalí a naši pozornost získávají kočky s patkou a knírem nebo nezdary lidí, kterým se alkohol vymkl z rukou. Internet je zkrátka záludné místo a je snadné nechat se unést emocemi.

Nejčastější chyby v komunikaci na sociálních sítích

Pokažená reputace v online světě má mnohem rozsáhlejší dopad než výměna názorů se zákazníkem na prodejně. Kritika se internetem valí jako lavina a dá práci ji napravit. Připravili jsme pro vás několik doporučení, se kterými máte šanci uspět.

Podívejte se, jaké chyby nejčastěji dělají firmy při své prezentaci na sociálních sítích:

  • nedostatek času odpovídat na komentáře
  • nárazové přidávání příspěvků s dlouhými prodlevami
  • veřejná výměna názorů pod příspěvky
  • necílení na publikum, absence asertivity a schopnosti vcítit se
  • sdílení nerelevantního obsahu
  • gramatika neandrtálce
  • sdílení stejného obsahu na různě zaměřených sociálních sítích
  • sociální sítě ≠ e-shop
  • přehlížení analytických nástrojů k měření úspěchu

Zdroj: Freepik.com

Čtyři základní dovednosti vedoucí k úspěchu

Zaujmout – Základem úspěchu je umění zaujmout návštěvníka. Otázkou je jak, kdy, komu a co sdělit, abychom zasáhli relevantní publikum a dostali se do „správných vod“.

Naslouchat – Pokud nerozumíte vašim zákazníkům, nemůžete jim nabídnout, co chtějí. Je jednoduché sdělovat názory svému okolí. Klíčové je ale nejprve naslouchat. Jakmile zjistíte, co vaši zákazníci chtějí, máte šanci na úspěch.

Vyprávět – Segmentujte cílová publika a upravte pro ně svůj příběh. Když se vrátíte z dovolené, nebudete přeci své zážitky vyprávět stejně své babičce, kamarádce či šéfovi. Odpovězte si, ke komu mluvíte.

Vyhodnocovat – Mějte strategický plán a měřte svůj úspěch pomocí hodnotných metrik. Analytické nástroje vám dokáží prozradit více, než čekáte.
Zdroj: Jak na sítě (M. Losekoot, E. Vyhnálková, 2019)

Správa firemních sociálních sítí rozhodně není pro každého. Chybí vám trpělivost, dostatek zkušeností nebo čas? Nevadí. Svěřte své sociální sítě do našich rukou a my vám zajistíme kompletní správu. Zde se můžete podívat, jak spravujeme naše sociální sítě.

Neváhejte nás kontaktovat a domluvit si nezávaznou konzultaci.
Tým AZ TRADE AGENCY

Write a Comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *