fbpx

Vydejte se v podnikání správným směrem. Výkonnostní marketing vám v tom pomůže.

Stojíte na mrtvém bodě a váš byznys se nehýbe, tak jak byste si představoval? Čelíte velké konkurenci a zákazníci nejeví zájem o váš produkt či službu? Vyzkoušejte výkonnostní marketing, který má jednu obrovskou výhodu: okamžité výsledky. Než ale těchto výsledků dosáhnete, je za tím pečlivá a cílevědomá práce. Pokud ještě nevíte, o čem je vlastně řeč, rádi vám to objasníme.

Jde o PPC systémy (z anglického Pay Per Click), do kterých zahrnujeme Google Ads, Sklik, Facebook i srovnávače zboží. U PPC reklam, jak už vychází z názvu zkratky, platíte pouze za prokliky, tzn. platíte pouze za uskutečněné konverze. Ihned vidíte kolik zákazníků přišlo na váš web a uskutečnilo nákup. A pokud jsou kampaně nastavené správně, tak si můžete být jistí, že na první objednávky nebudete dlouho čekat!

Cílem každého podnikatele je zjistit, zdali investované peníze přinesly očekávanou návratnost.  Tuto skutečnost si můžete pravidelně ověřovat pomocí Google Analytics.

Na co se zaměřit při sestavování kampaní?

  • Kontrolujte dat – zdali počet objednávek souhlasí s obratem
  • Stanovte si klíčové ukazatele: PNO – kolik procent z tržeb tvořící náklady a jaká je cena za konverzi

Jak si spočítat tržby investované do reklamy?

  1. Kolik tvoří marže z celkového obratu (hrubý zisk děleno prodejní cena)
  2. Od marže odečtete všechny náklady na podnikání
  3. Z toho co zbyde můžete 10% investovat do reklamy

Psychologie nakupujícího

Většina lidí nenakoupí hned, co uvidí reklamu na váš produkt/službu, ale potřebuje více zdrojů, díky kterým se ujistí, že daný produkt chce koupit.  Příklad: člověk narazí na vaši reklamu na Facebooku, poté si na Googlu dohledá informace a nakonec si na srovnávači zjistí cenovou nabídku konkurence a nakoupí. Důležitý je celý tento proces, přestože posledním krokem v nákupu byl srovnávač, je důležité hlídat správný poměr mezi všemi zdroji.

Zdroj: Freepik.com

Budujte dlouhodobý vztah se zákazníkem

Sledujte dlouhodobou návratnost nákladů. Nejprve si zákazníka potřebujete získat, k tomu můžete využít cenovou strategii. První objednávka sice bude ztrátová, ale pokud si zákazníka jednou získáte, bude se k vám znovu vracet.

Časté chyby ve vyhodnocování investic

  • Vyhodnocujte jednotlivé investice zvlášť, abyste se dopočítali, zdali se vám investice vyplatí
  • Nesledujte jen to, jak vám naskakují nové objednávky, ale kontrolujte, zda vám úměrně k nim roste i zisk.
  • Vyhodnocujte marži u každého produktu zvlášť, neprůměrujte.
  • Komunikujte s agenturou, která vám spravuje ppc systémy.
  • Berte v potaz u velkých slevových akcí ziskovost, nejen obrat.
  • Rozlišujte ceny s DPH a bez DPH. V PPC kampaních je uváděn kredit bez DPH, u obratu ovšem počítáme s DPH.

Položte si důležité otázky

  • Čím jste výjimeční?
  • Kolik objednávek předpokládáte?
  • Kolik chcete investovat?
  • V jaké části vašeho podnikání máte mezery?
  • Je váš servis na pobočkách i online dostačující?
  • Tvoříte aktivně blog a sdílíte novinky na sociálních sítích?

Nezapomeňte se na vše dívat z pohledu zákazníka. Zákazníci se k vám budou vracet, pouze pokud se dokážete vcítit do jejich potřeb. Tak to bychom měli k teorii. Pokud vás zajímá výkonnostní marketing v praxi rádi vám s ním pomůžeme, tak nás neváhejte kontaktovat.

Tým AZ TRADE AGENCY

Write a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *